You are currently viewing Biopsia percutantă renală

Biopsia percutantă renală

Biopsia percutantă renală este o procedură de prelevarea a unei bucăți de țesut din rinichi, sub ghidaj imagistic. Bucata de țesut prelevată va fi ulterior examinată într-un laborator de anatomie patologică, pentru a se stabili un diagnostic de certitudine.

Ce este biopsia percutantă renală

Biopsia renală percutanată ghidată imagistic este o tehnică sigură, minim invazivă, de prelevare a parenchimului renal pentru a fi diagnosticat. Tehnicile actuale de biopsie presupun ghidarea folosit tomografia computerizată sau ghidare cu ultrasunete cu ace de dimensiuni mici.

Precutanta înseamnă prelevarea prin piele a unei bucăți de țesut din organul afectat. Un ac subțire este introdus prin piele și în rinichi ghidat în locul potrivit în rinichi, pentru a obține mostre de țesut renal pentru analiză.

Când se recomandă biopsia percutantă renală

Biopsia renală este recomandată atunci când analizele relevă sânge în urină sau o probleme cu funcția rinichilor.

Procedura mai poate fi utilizată pentru a diagnostica o leziune focală solidă sau chistică suspecte sau pentru a evalua respingerea transplantului renal.

Cum decurge biopsia percutanată renală

Procedura durează de obicei aproximativ o oră. Pacientul este așezat de cele mai multe ori cu fața în jos cu o pernă fermă sub corp. În cazul pacienților cu transplant renal, poziția va fi pe spate deoarece rinichii transplantați sunt poziționați în partea din față-inferioară a abdomenului.

Pacientului îi va fi administrat un sedativ intravenos pentru a-l ajuta să rămână confortabil în timpul procedurii. După marcarea locului în care acul va intra în piele, zona este curățată și se va injecta un anestezic local pentru a amorți zona.

Apoi, cel mai adesea, folosind ultrasunetele, medicul va medical introduce acul prin piele în rinichi, de mai multe ori pentru a obține suficient țesut pentru un diagnostic. În momentul biopsiei, pacientului i se vă cere să-și țină respirația pentru câteva momente.

Riscuri și complicații

​​Biopsiile renale percutanate sunt proceduri foarte sigure. O analiză a peste 16.000 de biopsii renale percutanate arată o rată de complicații de 0,031%. Complicațiile includ hemoragie, infecție, pneumotorax, leziuni ale organelor adiacente și însămânțarea tumorii.

Hemoragia de la biopsia renală percutanată poate fi perinefrică sau în sistemul colector.

Infecția ca o complicație a unei biopsii renale este foarte rară, astea deoarece toate biopsiile sunt efectuate în condiții sterile.

Pneumotorax. În cazul tumorilor renale de la polul superior există riscul de pneumotorax, însă plasarea pacientului în poziția ipsilaterală în jos minimizează cantitatea de pleură pe care trebuie traversată pentru a ajunge la leziune.

Leziuni de organ adiacent. Pot să apară leziuni potențiale ale organelor adiacente, inclusiv leziuni ale ficatului, splinei, pancreasului și colonului.