You are currently viewing <br>Beneficiile radiologiei intervenționale

Beneficiile radiologiei intervenționale

Radiologia intervențională este o specialitate medicală care utilizează proceduri minim invazive, ghidate de imagini pentru a diagnostica și trata diverse afecțiuni medicale. Beneficiile radiologiei intervenționale includ mai puțină durere, risc mai mic și timp de recuperare mai scurt în comparație cu intervenția chirurgicală tradițională.

Cum poate fi utilizată radiologia intervențională?

Radiologia intervențională poate fi utilizată atât ca diagnostic pentru afecțiuni benigne și maligne, cât și ca metodă terapeutică pentru diverse cancere sau pentru afecțiuni ginecologice cum este fibromul uterin.

Metoda de diagnostic

În ultimii ani, biopsiile ghidate imagistic sunt folosite din ce în ce mai frecvent în diagnosticul afecțiunilor benigne și maligne datorită siguranței, cât și acurateței acestora. Sub ghidaj imagistic se poate efectua practic orice tip de biopsie.

Biopsia percutanată constă în introducerea unui ac în organul sau zona de interes, folosind ultrasunete, RMN sau CT, și prelevarea unei bucăți de țesut sau celule din masa anormală.

Metoda de tratament

Exemple de tratamente administrate în radiologia intervențională includ embolizarea, ablația termică, drenare, angioplastia, stentarea, crioablatia și tromboliză. Aceste tratamente minim invazive pot vindeca sau atenua simptomele bolilor vasculare, accident vascular cerebral, fibrom uterin sau cancer.

Beneficiile radiologiei intervenționale

Procedurile de radiologie intervențională sunt efectuate prin găuri mici în loc de inciziile mari necesare pentru unele intervenții chirurgicale.  Prin aceste găuri catetere mici, ace și alte instrumente minim invazive pot fi ghidate către zona adecvată pentru tratament, fără a leza zona de intervenție.

Radiologia intervențională este o alternativă la intervenția chirurgicală deschisă sau minim-invazivă, ca urmare riscurile și complicațiile sunt mai mici. De asemenea,  durerea este redusă iar recuperarea este mai rapidă.

Anumite proceduri necesită adesea doar sedare, mai degrabă decât anestezie generală, eliminând nevoia de spitalizare. Radiologia intervențională poate oferi, de asemenea, opțiuni alternative pentru un pacient care nu poate fi supus unor proceduri chirurgicale tradiționale.

Radiologia intervențională oferă, de asemenea,  eficiență mai mare, ajungând în zone greu accesibile chirurgical, datorită vizibilității ridicate.